WERVEN

Onze maatschappij vraagt naar producten die in een ik en een gij kunnen geplaatst of gegoten kunnen worden.
Zoals gietvloeren.

Even eenvoudig aan te brengen als het ontstoppen van een fles en de inhoud ervan uitgieten over de dekvloer.

Een beetje geduld en de vloer is klaar.

Zoals ik doe met mijn dorstige maag.

Daar dromen we toch van.

Deze jongens doen het grondig anders.

Ik trof ze troffelend aan.

Troffelen is een dun pelletje mortel vol fijngemalen siliconekorrels met een grote spaan uitsmeren over en aandrukken op de dekvloer.

Die spaan noemen we ook troffel naar het kleinere formaat dat metsers dan weer een truweel noemen.

Taalkundigen krabben zich nu ongemakkelijk, maar dan moeten ze daar maar een doctoraat aan spenderen.

Ik mag daar graag naar kijken, naar gasten die zo kunnen opgaan in hun werk.

Mij moet u het niet vragen. Geen geduld en na vijf minuten begin ik te klagen over mijn rug.

U wellicht ook.

Na een paar uren kuisen ze hun troffel af en laten ze een afgewerkte vloer achter. Met hier en daar een lichte ongelijkheid.

Handwerk vraagt om lichte onvolkomenheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten