Al jaren zijn deze instellingen de onbetwiste concessionaris van dit record.
Is het hun schuld ?
Neen.
Het is de schuld van de actoren in de privésector en die heten THYSSENKRUPP, OTIS, KONE en SCHINDLER.
Die verkopen dure toestellen en bieden nadien dure onderhoudscontracten aan.
De NMBS/INFRABEL zou beter het roer omgooien.
Ze moeten aan de roltrappenfamilie het volgende voorstellen: wij kopen geen roltrappen meer van u.
Wij, NMBS/INFRABEL kopen van nu af aan schuin personentransport.
Wij kopen schuine transport meters per uur. Wij garanderen u een contract van vijftien jaar. Dus 15 jaren maal 6.935 uren per jaar maal het aantal roltrappen.
Hoeveel is uw kostprijs per uur ?
DEFECTE ROLTRAPPEN HOUDEN DE OUDEREN FIT |
Wij NMBS/INFRABEL betalen u x-€ per uur per roltrap. Indien die niet werkt betaalt de roltrappenfamilie vijfmaal het bedrag per uur terug. Na twaalf jaar wordt de nieuwe offerteaanvraag opgestart.
Wedden dat we roltrappen krijgen die altijd werken, goedkoop zijn, weinig verbruiken en altijd proper zijn en minstens vijftien jaren meegaan?
En de NMBS/INFRABEL koopt geen dure toestellen meer, heeft geen last van prefinanciering van die toestellen, krijgt toestellen die niet om de haverklap stuk zijn, toestellen waarvoor ze geen dure onderhoudscontracten betaalt en die zuinig zijn in het verbruik.
NEYK heet dat.
The New Economy, You Know.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten