BERLINER PHILHARMONIKER

Als u voor meer dan één dag naar Berlijn gaat mag een voorstelling in de Berliner Philharmoniker niet ontbreken.

Om het even wat er gespeeld wordt, u boekt een ticket en u gaat er naar toe.

Ik ben reeds drie maal in Berlijn geweest en heb drie maal een voorstelling meegemaakt. Nooit een cent spijt van gehad.

Vorige week was ik er weer.

U moet geen fan zijn van klassieke muziek maar nergens, ik herhaal, nergens ter wereld komen de klanken van instrumenten zo goed en zo zuiver uw oren begroeten als daar.

Als de muziek nog wil meevallen wordt het echt strelen.

Ik heb ze geteld: 12 violisten, 24 altviolen, 12 cellisten, 12 contrabassen, 3 fluitisten waarvan 1 altfluitist, 2 hobo's, 2 klarinetten, 2 hoornblazers, nog wat ander blaaswerk dat ik niet zo goed kon onderscheiden, 1 paukenist en 2 slagwerkers, 1 pianiste en 1 organist.

En één Daniël Barenboim.

Na de voorstelling volgt dan het uitgebreide groeten.

Let u op de violist links die met zijn twee violen en slechts één strijkstok niet goed weet wat er mee te doen.

Achter het podium zijn de goedkoopste plaatsen, tenminste, als er geen koor moet zingen.
Het is een vast ritueel dat ook die cheap tickets door alle orkestleden gegroet worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten