CORONA. THE SAGA..

WIE DOET NU ZOIETS ?

Mondmaskers dienen niet om jezelf maar om de anderen te beschermen.

Maar mondmaskers gooi je niet op straat.

Wie, verwacht je, zal dit dan moeten oprapen ?








Mijn station heb ik nooit zo leeg gezien.

Het treinaanbod is nochtans niet zo gering.

Alleen voor mensen die zich noodzakelijkerwijs naar Dendermonde, Geraardsbergen of De Panne moet verplaatsen.

Het begrip noodzakelijke verplaatsing is een merkwaardig verplaatsbaar begrip geworden.

Ondertussen op zondagmorgen bij mijn favoriete Grimod-smaakmaker.

Eén per één mogen we binnen.
Normaal staat hij achter in de keuken al het lekkers klaar te maken. Nu doet zij het gevraagde in de papieren zakjes, hij tikt alles in op de kassa.

In veel zaken zag ik het anders: hij doet het werk, zij de kassa.

Mocht ik nu nog gitaar kunnen spelen, ik werd straatmuzikant. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten