De APPLE-store in Brussels.
Een kunstwerk van Jaspers, Eyers en vennoten.
Het is mevrouw Angela Ahrendts - senior vice president retail van Apple, hier in beeld - die de Apple Stores het nieuwe dorpsplein noemt.
U en ik mogen zich dan al eens afvragen hoe het dorpsplein van die blonde Angela er uit ziet.
Ze werd geboren als derde van zes in New Palestine, een gat van ongeveer 2.283 inwoners in de staat Indiana USA.
Dat dorp ziet er uit zoals bijna alle dorpen in de US, namelijk met een zeer aantrekkelijk en innemend dorpsplein.
Het leven is al ingewikkeld genoeg moet ze gedacht hebben, laten we de mensen dus overladen met overbodige en ingewikkelde producten waar Apple dan weer meesterlijk in is.
We noemen het een dorpsplein waar je de Apples van de bomen kunt plukken.
Want, zo redeneert Angela verder, Apple zorgt niet alleen voor goede communicatie, Apple waakt ook over uw gezondheid met de I-Watch bijvoorbeeld, door permanent uw hartslag te meten.
Hier zat de mensheid echt op te wachten.
Handig is ook dat je dan ongevraagd aan je pols melding krijgt van elke nieuwe mail die binnenkomt. Tof.
Tom Coock, dè huidige grote baas van Apple drukt het nog anders uit: Eén van de manieren waarop mensen (de Apple boys & girls) hun waardering voor de mensheid uitdrukken, is door iets prachtigs te maken.
Een beetje in de lijn van Steve Jobs gevleugelde woorden: Eenvoudiger kan moeilijker zijn dan ingewikkeld.
Leonardo da Vinci zei dat ook al en wie weet nog een heleboel geniën voor hem.
Maar de beste komt ook van Jobs: Beslissen wat je niet doet is even belangrijk als beslissen wat je doet.
Geen I-spullen kopen bijvoorbeeld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten