KILOMETERHEFFING KRIJG IK NIET UITGELEGD AAN MIJN INWONERS


 Afbeeldingsresultaat voor burgemeester peer

In de aanloop naar de verkiezingen zullen we nog meer van die verbazingwekkende opmerkingen horen.


Aan het woord is de CD&V-burgemeester van Peer: Steven Matheï.

Bij politieke partijen zijn er wel meer dingen die ze niet uitgelegd krijgen.
Dat gaat daar altijd van enerzijds naar anderzijds en terug.

Als politici het niet kunnen uitleggen, wie dan wel ?
Een mens vraagt zich af waarom ze zo staan te trappelen om goed te mogen besturen.


De burgervader van Peer steekt het op het ontbreken van stations in veel Vlaamse gemeenten. Dat is niet gelogen.
Het dichts bijzijnde station van Peer is Genk. Vanuit Brussel is dat eerst sporen naar Antwerpen, dan overstappen naar Genk en dan de bus op, joeps naar Peer. U bent twee en een half uur onderweg.

Wat een aanzienlijk deel van de politici ontbreekt is de lef om het eens juist uit te leggen.
Allen die gaan wonen te lande of in dorpen en gehuchten waar geen station is, doen dat wonen vrij goedkoop.
Wonen naast een interessant station zoals het mijne kost dubbel zo duur.
Afbeeldingsresultaat voor bromptonLeg dat maar eens uit aan uw inwoners, meneer de burgemeester.
Uw inwoners zijn er goedkoop vanaf.

Maar ik vind het niet erg dat het dubbel zo duur is om rond een station te wonen; met de trein en de Brompton geraak ik overal, behalve als u een half uur van een deftig station woont.
Ik spaar de kosten van een auto uit en ik stoot geen extra CO2 uit. En ik maak tijd vrij voor mezelf op de trein.

Snappen ze dat bij die verkozenen ?

Ik vind dat van politici een beetje raar dat ze denken dat het kiesvee onbekwaam is iets te snappen, ook als het goed uitgelegd zou zijn.

Zo hebben ze altijd gelijk en verandert er nooit iets.

Als een substantieel aandeel van het politiek bedrijf het niet uitgelegd krijgt, kan ze nog iets anders doen waar het zich sterk in maakt : beloven.

Beloven dat de inkomsten van de kilometerheffing rechtstreeks zullen geïnvesteerd worden in beter openbaar vervoer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten