GOOD 2 GREAT XIV DISCIPLINE

Een paar mensen hebben mij gezegd dat ze waarschijnlijk voor de marshmallow-test gefaald zouden hebben. (klik eens een paar bladzijden G2G terug)

Ik denk dat ik zelf ook niet zo'n spartaan of pruis zou zijn.

Ik behoor niet tot die categorie die tussen wakker worden en opstaan al naar zijn Phone grijpt om mails en andere favoriete pagina's te checken.

Onlangs las ik dat ruim één derde dat doet. Eén derde.

Een derde van wie ?
Mijn schoonouders en mijn moeder alvast niet.

Maar wie doet dat dan wel ?
En heeft die ziekte al een naam ?
En hoe noem je zo'n patiënt ?

Maar buiten die zieken, wie van u laat zich niet eerst aftroeven door alle binnengekomen nuttige maar ook zinloze berichten als hij zijn computer opent ?

Wie van u heeft de moed en de discipline om slechts twee maal per dag aan mail checking te doen ?


Als u een mail verstuurt, kijkt u dan ook naar wat ondertussen weer is binnengekomen ?

Krijgt u dan ook het gevoel dat niets van wat u gepland had, rond geraakt ?

Dat men heel de dag aan uw ledenmaten en zintuigen heeft zitten trekken en slurpen zonder dat u dat eigenlijk echt wilde ?

Is het niet tien keer makkelijker om een marshmallow een kwartier onaangeroerd te laten liggen dan je ogen te sluiten voor je mailbox ?

Ik ben benieuwd naar uw tips en tricks hoe u daar aan ontsnapt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten