In een persbericht naar BELGA luidt het dat het stadsbestuur van Gent - ordentelijk gehuisvest aan de Botermarkt - een VREDESVOORSTEL gelanceerd heeft.
Voorstel 1: voer de renovatie uit in fasen.
Het moet zijn dat ze dat aan de Botermarkt niet zo van nabij volgen maar de renovatie van het station werd reeds over twee fasen gespreid, en dat moeten ze in principe nog vier keer doen.
Dachten ze daar aan de Botermarkt dat het in één keer kon ?
Het is net omdat het in fasen moet dat het zo duur kost.
Lees maar op onze vorige post hierover. klik
Dat de kostprijs hoger uitvalt - veertig procent wordt gezegd - komt door de hoge staalprijs.
Het moet zijn dat ze daar aan de Botermarkt lichtgelovig zijn.
De staalprijs is de afgelopen tien jaar 15 % gestegen en het materiaal aandeel speelt hoogstens voor 40 % in de algemene kostprijs. Dat wil zeggen dat de kostenstijging door dat staal maar 6% kan zijn, over tien jaar bekeken. Vanwaar die andere 34 % komt, dat moeten die aannemers dan eens uitleggen.
De oplossing zou er in bestaan de overkapping weg te laten voor de nog uit te voeren perrons.
Het moet zijn dat ze daar aan de Botermarkt niets over het gelijkheidsbeginsel kennen.
We vrezen dat de NMBS hier een ernstig proces voor ongelijke behandeling van haar klanten te wachten staat.
Geen verdere overkapping zou betekenen dat alle reizigers naar Luik, Brussel, Brugge en Oostende lekker comfortabel uit de regen kunnen wachten op hun bijna altijd stipt binnenrijdende treinen.
Die naar of van Antwerpen moeten dan maar nat worden.
Kijk, dat is niet alleen onbeleefd tegenover de Antwerpenaren, die ons in hun overdekt station steeds hoffelijk en correct ontvangen; het is ook onrechtvaardig.
Benieuwd wat ze daarover zullen zeggen bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten