TROMPE L'OEIL LXXI - OCTAVIUS

Dit is mijn stedelijke voortuin en daar ziet u de zevenjarige en dertig centimeter grote Ocativius.

Hij is aan het bekomen van weer eens de zoveelste aanval van meneer de reiger.

Toen ik op deze Pinkstermorgen de deur opentrok, zag ik die meneer nog net wegvluchten.

Ocatvius lag te zieltogen op het voetpad; een paar van zijn schubben kleven er nog aan.

Nu zie ik de in choc verkerende Octavius af en toe nerveuze trekjes maken.
Het nadeel van karpers en andere vissen is: ze kunnen hun wonden niet likken.

Meneer de reiger heeft al vier van Octavius' soortgenoten van dat kaliber opgevreten dit jaar.

Normaal gaan vissen van 25 cm er nog redelijk gemakkelijk in bij reigers.

Ocatvius is al ruim dertig centimeter en daarom dat het gevecht een beetje duurde en ik op tijd tussen beide kwam.


Reigers zijn gulzige vetzakskes en een beschermde diersoort, maar zijn goudvissen dat ook niet ?

Ik weet het, ik kan draadjes spannen, een valse reiger zetten, spiegelballen laten drijven, een elektronische fontein installeren die reigers, als ze in de buurt komen, natspuiten.

Ik kan dat allemaal doen, maar mag ik hem gewoon niet neerknallen, om mijn vissen te beschermen ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten