OPGERUIMD STAAT NETJES

Zestien gondeltjes, stevig geschord, voeren de vele ha's en ho's en kijk ne keer daar's af, die ze ontlokten op het reuzenrad tijdens de winterspelen.

Mijn stad herwint haar normale gedrag. De opgefokte feestwind is doelloos uitgewaaid; de kerstcenten zijn binnen; we mogen weer gewoon doen.

Zoals de liberalen het aankondigden tijdens de voorbije verkiezingen.
Benieuwd met welke slogans ze u en mij weer willen inpakken.

Naar die van de andere handelaars in ideologieën ook trouwens

De nieuwjaarsreceptie verliep zoals nieuwjaarsrecepties moeten verlopen: met boe-geroep en applaus, met gratis drank en goede gezondheidswensen.

Nieuwe burgemeesters leren de stiel, de oude en afgedankten kunnen nu doen alsof ze nu doen wat ze nu willen doen.
Bij die laatste categorie, hoorde ik veel verloren hoop in hun hoofden gevangen zit.

Er zijn ons een paar maanden gewoon doen gegund; in de zomer slaat mijn stad weer aan het feesten; alsof we niet zonder kunnen. 

Mijn stad, het is nu eenmaal geen verzameling bomen waar een wind van ergens naar nergens de bladeren streelt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten