METSELVERBANDEN - I

Om ik weet niet welke reden zijn onze Vlaamse bouwheren verknocht aan hun halfsteensverband.
Zo tergend saai.

Het doet mij denken aan een citaat uit het aardrijkskundeboekje van mijn zesde studiejaar: België is gekend voor zijn half-afgewerkte producten.

Ik paste die norm vaak toe op de werkzaamheden die ik toen voorgeschoteld kreeg.
Ik was toen een zeer trotse Belg en liet alles half afgewerkt achter.
Tot grote ergernis van mijn vader.

Hier ziet u een muur, ergens in Finland.

Van een lagere school als ik het mij goed herinner.

Het lijkt of een stel dronken metsers op een hete vrijdagnamiddag rap nog een muurtje fiksten.
Maar wie goed toekijkt ziet wel degelijk vakmanschap.

En in tegenstelling tot het halfsteensverband; ik raak er nooit op uitgekeken.

Mag ik hier iets pedagogisch in zien ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten